Powernap – sådan udnytter du din søvn bedst

Det er på tide at du forstå, hvilken effekt powernap kan have på dig. I dette moderne samfund lider mange af mangel på søvn. De har simpelthen et søvnunderskud. Søvnunderskud kan komme af at du sover for lidt, får afbrudt din søvn, eller vågner flere gange om natten.

Powernap er en måde at rette op på dit søvnunderskud.

At powernappe har positiv virkning i forhold til at booste din hjerne, forbedre dine problemløsningsevner, øge dit overblik, bedre din verbale hukommelse og øge din indlæringsevne. Samtidig har det en positiv effekt på dit stressniveau, du kan tabe dig, dit hjerte får det bedre, og det kan forbedre dit blodtryk.

Studier har vist, at mennesker som powernapper 3 gange pr uge har 37 procent mindre risiko for at dø af hjerteproblemer end andre.

Powernap er altså en genvej til at du får det bedre.

20 minutters powernap hjælper på at øge din koncentration, forbedre din indlæring, gør det nemmere for dig at tage beslutninger hurtigt, mindske din stress fornemmelse i din krop, slette for nogle af de negative tanker du har haft.

Såfremt du har en søvnforstyrrelse eller søvnlidelse kan powernap have en negativ indflydelse på din søvn.

Book en psykologsession på specialpsykologklinik@gmail.com eller telefon 30911771

Eller få inspiration på min hjemmeside http://www.siriwessel.dk og på min blog http://siriwessel.psykologsamtalen.dk/
Like min facebook side https://www.facebook.com/Psykolog-Siri-Wessel-1266301750074517/ eller meld dig til min mail-liste og start din vej mod forandring!

De bedste hilsner

Siri Wessel Wetlesen

Specialpsykolog ved psykologklinik i Hellerup