Søvn

Tips til at få en bedre søvn

Igen i nat har jeg ligget vågen. Problemer med at falde i søvn er noget som jeg har døjet med siden jeg var ganske lille. Jeg kender efterhånden mine mønstre, så jeg plejer at kunne undgå at ligge vågen, men ikke i nat. Inden jeg lærte mine mønstre at kende kunne det sagtens være mindst en gang om ugen, at jeg lå vågen et par timer før jeg faldt i søvn – hvis jeg ikke endte med at blive så frustreret over ikke at kunne sove, at jeg bare stod op. Jeg har prøvet specielle dyner, hovedpuder, akupunktur, lavendelduft, citronduft, baldrian, meditation, “tæl får”, “tæl til 100 baglæns”, notesbog til at skrive alle mine tanker ned i. Intet virkede særlig godt.

Knæk din søvnløshed

Først da jeg lærte at knække min kode til mit søvnmønster, begyndte jeg at have let ved at falde i søvn. Jeg vil her give dig noge tips til, hvordan du kan lære at blive bedre til at falde i søvn.

Prøv at lægge mærke til, hvad det er der gør, at du har svært ved at falde i søvn?

For mig hænger det ofte sammen med, hvis jeg har tænkt for mange tanker i løbet af dagen – mest bekymringstanker. Jeg øver mig i at blive bedre til at slippe mine bekymringer.

Jeg slipper bekymringstankerne ved et simpelt trick, som du også kan lære. Det kræver øvelse og en del stædighed at lære tricket. Se min video om at slippe bekymringerne til inspiration.

Mine søvnproblemer kan også skyldes, at jeg har været for aktiv inden jeg lægger mig til at sove. Enten at jeg er styret rundt for at nå de praktiske gøremål eller været for meget på facebook, tjekket diverse sider.

Min hjerne har i begge tilfælde været på overarbejde. Jeg sørger derfor for at “geare” ned, ved at bruge mindst en time på at “nusse rundt” og intet gøre.

Vil du lære mere om dine mønstre og hvordan du bryder med dit dårlige søvnmønster, så find mere inspiration på min side eller kontakt mig for en samtale.

 De bedste hilsner

Siri Wessel